Revija Vino 1/2024 – pomlad

Ferjančič

Intervju s 6. in 7. generacijo iz vinske kleti Ferjančič
Domen Ferjančič: ”Razliko, ki jo pokažemo z obema zelenoma, lahko predstavim kot vpliv človeškega dejavnika. Dve različni vini iz istega grozdja. Razlika je v človekovih odločitvah – tehnologija prešanja (različne frakcije soka), maceracija in fermentacija.”

Chardonnay

Zakaj je chardonnay prav v tem času prišel na vrsto za članek v reviji Vino? Zato, ker se s to sorto nekaj dogaja, povsod po svetu, tudi pri nas. V nemški reviji Meininger Sommelier so lani napovedali »Chardonnay-Fieber« in »Chard-o-Manio«, ki naj bi nastala zato, ker se slog nemških primerkov pospešeno spreminja, ne nazadnje tudi zato, ker je vajeti v roke vzela naslednja vinarska generacija. Hčere in sinovi so se dodobra razgledali po svetu in ugotovili, da so aromatsko težka, zagatno barikirana in alkoholno bogata vina pri nekaterih v publiki sicer še vedno modna in prodajno uspešna, a vendar so se tiste blagovne znamke, ki so do zdaj krojile vrhunski slog, že odmaknile od paradigme blockbusterjev (oziroma takšne nikoli niso niti bile!) in se usmerjajo k že dodobra obelodanjeni sintagmi »manj je več«, ki naj bi prinesla bolj fina in elegantna ter nekoliko lažja vina (raje 13 kot 15 vol. %), ta se bodo bolje prilegala sedanjemu in bodočemu življenjskemu slogu ter nasploh manjši porabi alkoholnih pijač. Dušan Brejc

Visoko: Kristančič

So vina, ki zmagujejo na mednarodnih ocenjevanjih. Še več pa je enako odličnih, ki jih vinarji nikoli ne pripustijo v takšno tekmo, ker tega preprosto ne potrebujejo, ker lahko zmagajo tudi brez medalj. To so vina, ki ohranijo identiteto rastišča in se odzovejo želji vinarja, da brezkompromisno sledi svojemu poslanstvu v prid najvišje možne kvalitete vina. O takšnih vinih in ljudeh se bo pisalo na tej strani. A kako naj spoznamo tisto največ, kar je dal vinograd, letnik in izurjen vinar? Je cena sploh važna? Je. Vendar je vrednost teh vin še višja. V bistvu ne gre za več. Gre za celoto

Antonio Graça

Intervju
Antonio Graça: ”Po drugi svetovni vojni je poslovna politika podjetij temeljila na stalni rasti brez meja, vendar to ne more iti v nedogled, ker viri niso neizčrpni. Za nekatere sektorje je to že zdaj jasno. Zato se je tudi v vodstvih podjetij naselil razmislek, da morajo v poslovni model vključiti nekaj več, da se konec prepreči. To je bil trenutek, ko so ljudje začeli sistematično razmišljati o dejavnikih trajnosti in so jih vključili kot del svojega posla.”

Kristijan in Denis Protner

V rubriki Kdo ste? se predstavita vinarja Kristijan in Denis Protner iz Vina in turizma Protner.

In še:

  • Šest vinarjev odgovarjaja na naša vprašanja v rubriki KDO STE:
    Maša Samec: (Maro)
    Jože Kucvan (Avos)
    Julija in Adrian Jogan (Jogan)
    Kristijan in Denis Protner (Vino in turizem Protner)
  • Pod lupo: Poznavalca Matjaž Lemut in Uroš Mecinger izbirata naj 7 oranžnih vin
  • Intervju: Rémi Niero
  • Vinitaly
  • Festivali in sejmi
  • Intervju: Krister Bengtsson, Star Wine List
  • Iz svojih kleti: Vinarji predstavljajo svoja vina